H. Van Crombrugge - Denken over opvoeden inleiding in de pedago

Schrijver:
Titel: Denken over opvoeden inleiding in de pedagogiek
ISBN: 9789044119428
Taal: Nederlands
Uitgever: Garant
Bijzonderheden: Redelijk, 2006, Paperback, 225p
Prijs: € 10,00
Verzendkosten: € 4,50 (binnen Nederland)
Meer info:
Steeds weer denken mensen na over de opvoeding van kinderen. Het motief om over opvoeding na te denken is niet een vrijblijvende verwondering. Opvoeden is een handelen dat verantwoord moet worden. De praktijk van opvoeden is heel complex. Er bestaan dan ook pedagogische theorieën, die elkaar vaak zelfs tegenspreken. Maar nadenken over opvoeding is niet zoeken naar de enige ware pedagogische theorie, de bedoeling is wel de waarheid in elke theorie op het spoor te komen. Op deze wijze kan de rijkdom van pedagogische ervaringen volledig tot haar recht komen. De verschillende theorieën over opvoeding moeten dan ook in het gesprek worden betrokken. Ook dat is geen vrijblijvende bezigheid. De auteur kiest positie en spreekt waarderingen uit. Het eerste deel analyseert de verschillende veronderstellingen, concepten, vragen en ambities van de diverse pedagogische theorieën. Het tweede deel vergelijkt en evalueert de verschillende opvattingen over verantwoord gebruik van macht in de opvoeding. Het derde deel staat stil bij gezin en onderwijs als pedagogische instituties. Elk hoofdstuk bevat twee luiken: een systematische behandeling van het thema en beschouwingen die dieper ingaan op bepaalde deelproblematieken. Het boek is vooral bedoeld als studieboek algemene pedagogiek of opvoedkunde in het hoger onderwijs en voor zelfstudie.\n\nHans Van Crombrugge is docent en stafmedewerker aan het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel.
Verder lezen

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

H. Van Crombrugge - Denken over opvoeden inleiding in de pedagogiek