Thijs Launspach 160917 - Asociale media Hoe de socials je manip

Schrijver:
Titel: Asociale media Hoe de socials je manipuleren en hoe je ontsnapt aan hun greep
ISBN: 9789000387236
Taal: Nederlands
Uitgever: Spectrum
Bijzonderheden: Goed, Paperback, 176p
Prijs: € 9,50
Verzendkosten: € 4,50 (binnen Nederland)
Meer info:
‘Thijs Launspach houdt @ons een spiegel voor, en die is niet fraai. #nofilter’ Kluun\n‘Na het lezen zul je minder achteloos je Insta openen, en dat is maar goed ook.’ Lisa Loeb\nHoe de socials je manipuleren en hoe je ontsnapt aan hun greep\nIn Asociale media onderzoekt psycholoog Thijs Launspach (bekend van bestsellers als Fokking druk en Je bent al genoeg) de invloed van sociale media op onze mentale gezondheid. Hij legt bloot welk spel er wordt gespeeld, en laat zien wat je zelf kunt doen om je aan de macht van de socials te ontworstelen.\nSociale media zijn niet meer uit ons leven weg te denken. We krijgen er allemaal mee te maken: als grootgebruiker, als casual user of als buitenstaander die zich zorgen maakt om iemand die net iets te verslaafd is aan TikTok, Instagram of Twitter. Sociale platforms hebben ons leven in sommige opzichten verrijkt en leuker gemaakt, dat zeker. Maar ze hebben ook een enorme impact op onze mentale gezondheid. De socials maken ons onzekerder, bozer, banger, jaloerser en ontevredener. En meer verdeeld: de algoritmes tasten inmiddels zelfs het vertrouwen in onze maatschappij aan.\nDit is een boek over hoe sociale media ons manipuleren. Over hoe de slimme algoritmes achter de platforms ons gedrag, ons denken en onze verlangens beïnvloeden. Jij als ‘gebruiker’ bent niet het probleem. Het probleem is dat de meest verslavende technologie ever wordt ingezet om je aan het scrollen te houden. Deze media zijn helemaal niet sociaal. Ze zijn asociaal.\nThijs Launspach (1988) is psycholoog, auteur en keynote speaker. Hij onderzoekt de invloed van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen op onze mentale gezondheid. Hij schreef de bestsellers Fokking druk (2018) en Je bent al genoeg (2022) en heeft een wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. Zijn colleges bij de Universiteit van Nederland en TEDx werden honderdduizenden keren bekeken.
Verder lezen

De Slegte uit Almere

zakelijk

Logo De Slegte

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Thijs Launspach 160917 - Asociale media Hoe de socials je manipuleren en hoe je ontsnapt aan hun greep Thijs Launspach 160917 - Asociale media Hoe de socials je manipuleren en hoe je ontsnapt aan hun greep