Anonym - Opportunities and risks of open innovation to ensure i

Schrijver:
Titel: Opportunities and risks of open innovation to ensure innovative power in small and medium-sized enterprises in the business-to-business sector
ISBN: 9783668614666
Taal: Engels
Uitgever: Grin Publishing
Bijzonderheden: 2018 20pp Paperback / softback
Prijs: € 24,60
Verzendkosten: Gratis (binnen Nederland)
Meer info:

Flaptekst

Seminar paper from the year 2017 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 1,3, University of Applied Sciences Münster, language: English, abstract: In earlier days, creating innovation took mainly place behind closed doors in the R&D department of a company. However, over the course of time, globalisation opened doors to new technologies, to the global exchange of knowledge, increased the mobility of labour as well as the number of competitors in the market. The innovation environment has transformed and nowadays, ongoing innovation is a critical factor for companies to survive in the extremely competitive business environment.

When hearing innovation, many people directly think about the outcome after a creative session within a company. However, reality is slightly different and innovation appears not simply in a sudden moment and actually requires sometimes more than one party to come to a new idea. Adding more complexity to this issue, many companies struggle to afford these innovation activities on their own. Consequently, many companies make use of collaborations in form of open innovation to cope with the high pressure for ongoing innovation. Vitasek (2015) concludes that innovation and collaboration is no longer an ¿either-or¿ approach and already converged into a stabile construct over the past years. Some journals even state that ¿sharing ideas and processes side by side within the same facility is often no longer an option¿ (Harvard Business Review Analytic Services, 2011).

Especially small and medium-sized enterprises (SME) with lower Research and Development (R&D) budget and less capacity for new innovations do struggle with increased complexity which is even more intense in the business-to-business (B2B) sector. SMEs must consider to reposition themselves to make strategic use of open innovation as an essential method for their survival. In this context the question arises what are opportunities and risks of open innovation for SMEs in the B2B sector and which open innovation model enhances the innovative power in SMEs most efficiently? This research question will be solved throughout the paper: First, some literature will be reviewed to create background knowledge of the constructs. Second, opportunities and risks of different open innovation mechanisms will be weighed and finally, the most efficient one(s) will be concluded.

Verder lezen

Boekstra uit Nijverdal

zakelijk

Logo Boekstra

Bij Boekstra koopt u nieuwe boeken tegen de vastgestelde boekenprijs.
Verzendkosten 1,75 euro per zending binnen Nederland, vanaf 19,90 euro GEEN verzendkosten binnen Nederland.
Verzendkosten België 3,95 euro per zending.
Bij bestellingen van 10 euro of minder zijn de verzendkosten hoger; zie vermelding bij het boek.
Speciale verzoeken? Meestal geen punt, vermeld ze in het veld opmerking.
De actuele levertijd kunt u vinden op onze website.

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Let op: dit nieuwe boek is anderstalig en heeft een levertijd van ongeveer 5 werkdagen binnen Nederland

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Boekstra

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Dit boek is nieuw
  • U ontvangt bij ons altijd de laatste beschikbare druk
  • Daarom kan de getoonde afbeelding afwijken van het werkelijke boek
  • Van toepassing zijn de Algemene Verkoopvoorwaarden Boekstra
  • Na uw bestelling ontvangen u en Boekstra een bevestiging per e-mail
  • U handelt deze bestelling rechtstreeks af met Boekstra. In de e-mail staan de naam,adres, woonplaats en telefoonnummer van Boekstra vermeld
  • Boekstra kan betaling vooraf vragen
  • Bekijk hier de algemene voorwaarden van Boekstra.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.