Vries - Dienstenmarketing

Schrijver:
Titel: Dienstenmarketing
ISBN: 9789020724837
Uitgever: Noordhoff Uitgevers B.V.
Bijzonderheden: Conditie: Goed
Prijs: € 5,00
Verzendkosten: € 2,95 (binnen Nederland)
Meer info:
Dienstenmarketing
De marketing van diensten, een van de vele toepassingsgebieden van marketing, groeit meer en meer uit tot een specialisme binnen het vakgebied. In-Dienstenmarketing zijn de meest recente kennis en inzichten op dit terrein samengebracht.
Een dienst kent de volgende eigenschappen. Hij is onaantastbaar, klant en personeel zijn gezamenlijk betrokken bij het productie proces, hij is vergankelijk en heterogeen van haar. Deze eigenschappen stellen een aantal bijzondere eisen aan het marketing management in door dienstverlenende organisaties. De auteurs gaan in dit boek uit van een marktgerichte visie, waarin de klant, de consument, het personeel en de overige instrumenten van de marketingmix geïntegreerd worden. De manier waarop consumenten de kwaliteit van diensten beoordeling (perceived quality), de positionering ten opzichte van de concurrent en de diensten attitude van het eigen personeel (interne organisatie) krijgen daarbij expliciet om aandacht.
Dienstenmarketing bevat een aantal keuzes op NIMA A-, B- en C-Niveau.
Het boek is in het bijzonder geschikt voor het marketing onderwijs op hbo en universiteit. Daarnaast is het geschikt voor dienstverleners en voor medewerkers van organisaties die producten voortbrengen waaraan additionele diensten verbonden zijn.
Tegenwoordig is de theorie van dienstenmarketing niet meer echt als nieuw te classificeren. Dit komt mede door de groeiende aandacht voor dit thema. Nederlandse dienstverleners manifesteren zich over de gehele wereld als betrouwbare leveranciers van hoogwaardige diensten. Het vakgebied blijft echter niet beperkt tot leveranciers van diensten. Bijna iedere fabrikant van tastbare producten weet inmiddels ook dat dienstverlening in de vorm van after-sales diensten een essentieel onderdeel vormt van het totale product. Immers, dienstverlenen is geen magie, maar komt neer op het respecteren van de klant, het kennen van de concurrent en de permanente wil om de verwachtingen van de klant waar te maken. In deze tweede druk zijn de bestaande inzichten op het gebied van dienstenmarketing samengevoegd en daar waar nodig geactualiseerd. Daarmee wordt voor iedere geïnteresseerde een overzicht gegeven van wat er allemaal gemoeid is met het ontwikkelen en uitvoeren van een marketingbeleid.
Verder lezen

boekenbalie uit Rotterdam

zakelijk

Logo boekenbalie

Als u op één van onze aanbiedingen klikt dan opent de aanbieding in onze webshop waar u het boek kan bestellen en afrekenen. Het is niet mogelijk boeken af te halen.
- Meer dan 500.000 boeken op voorraad in ons magazijn in Rotterdam.
- Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden.
- Stevig verpakt
- Verzendkosten €2,95. Gratis verzenden vanaf 40 euro of 4 boeken
- We verzenden ook naar België. Zendingen naar België kunnen er enkele dagen over doen.
- Alle boeken zijn met zorg gecontroleerd
Verder lezen

De verkoper zal binnen 1 werkdag contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Vries - Dienstenmarketing