Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel DE ESOTERIER.


 

Gratton , Lynda . [ isbn 9789043003612 ] - Zingeving in Strategie . ( De mens als kloppend hart van de organisatie . ) Steeds vaker roepen managers dat de waarde van hun organisatie kennis is. En toch voelen werknemers zich juist ook in dat soort organisaties niet gewaardeerd. -

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Gratton , Lynda . [ isbn 9789043003612  ] - Zingeving in Strategie . ( De mens als kloppend hart van de organisatie . ) Steeds vaker roepen managers dat de waarde van hun organisatie kennis is. En toch voelen werknemers zich juist ook in dat soort organisaties niet gewaardeerd. -
Schrijver: Gratton , Lynda . [ isbn 9789043003612 ]
Titel: Zingeving in Strategie . ( De mens als kloppend hart van de organisatie . ) Steeds vaker roepen managers dat de waarde van hun organisatie kennis is. En toch voelen werknemers zich juist ook in dat soort organisaties niet gewaardeerd. -
ISBN: 9043003611
Uitgever: Pearson Education .
Bijzonderheid: Gebonden als nieuw met harde kaft . 4312 - 1e dr 2001 - 247 p - 672 gr - 18x24,5 cm
Prijs: € 8,00
Meer info - De auteur heeft vanuit haar achtergrond als psychologe onderzoek gedaan naar deze discrepantie:in veel organisaties voelen mensen zich niet geinspireerd, betrokken en veilig hun vrije mening te geven. In het denken over HR is geen vooruitgang geboekt.
Er is een evident verschil binnen organisaties tussen enerzijds het gedrag, het kunnen en de houding van de werknemers en anderzijds de door HR opgestelde richtlijnen.
Door zich hierin te verdiepen is de auteur gekomen tot vier vooronderstellingen:
- Er zijn fundamentele verschillen tussen enerzijds de waarde van mensen en anderzijds de waarde van kapitaal & technologie.
- Deze aanname leidt tot een nieuwe manier van denken en werken in organisaties.
- Bedrijfsstrategien zijn alleen haalbaar met behulp van bijvoorbeeld de mens.
- Een lange termijn strategie gebaseerd op - de menselijke waarde - vereist een continue dialoog/ communicatie binnen de organisatie.
Het doel van het boek is enerzijds duidelijk te maken waarom we allereerst ons denken over de organisatie, mens en strategie moeten veranderen en anderzijds een stappenplan te bieden voor hoe we deze verandering kunnen bewerkstelligen.
De gedachten van de auteur zijn niet academisch. Haar filosofie en daarop volgend de in het boek beschreven strategie komt voort uit haar werk als consultant voor o.a. Glaxo en HP.
Allereerst beschrijft de auteur de filosofie van haar denken nl: mensen zijn op een andere manier tijdgebonden dan kapitaal & technologie; mensen zoeken naar de 'mening' van dingen, gebeurtenissen, waarom handelen we zoals we handelen?; en mensen hebben een ziel: emotie, inspiratie. Het beschrijven van deze filosofie is makkelijk. Nog makkelijker is het voor managers om bij het lezen ervan ja te knikken maar hoe kunnen managers de organisatie veranderen? Hiervoor heeft de auteur het zesstappenplan
Boek bekijken

DE ESOTERIER uit Amstelveen

zakelijk

Logo DE  ESOTERIER

Specialiteit, Esoterische boeken, in vele genres , ook is er een ruime sortering van vele diverse soorten aanwezig in onze voorraad .
IBAN :NL84INGB0001880405 ( INGBNL2A )

L.M.F.Ottens . 1188BG 204 Amstelveen
info@bocurio.nl of www.bocurio.nl esoterierboeken@gmail.com. KvK 34138285 . BTW No. NL 001177745B36 Mobiel 0618330133
Prijzen zijn inclusief BTW, marge regeling v.t.p., deze wordt niet apart vermeld en exclusief porto.
Verder lezen

De verkoper zal binnen 6 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.