Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel Fahrenheit 451.


 

Struycken, Peter (b.1939). - Archive folder of Rudi Fuchs, former director of the Rijksmuseum, Amsterdam on Peter Struycken, including an Autograph letter signed "Peter Struycken" to "Beste Rudi" [Fuchs],

De vraag gaat over de volgende titel:

Schrijver: Struycken, Peter (b.1939).
Titel: Archive folder of Rudi Fuchs, former director of the Rijksmuseum, Amsterdam on Peter Struycken, including an Autograph letter signed "Peter Struycken" to "Beste Rudi" [Fuchs],
ISBN:
Uitgever:
Bijzonderheid: undated (1969), black and blue ballpoint, 2 leaves (3 pages). - AND an interesting dossier, a small stack of texts and catalogues by (and a few on) Struycken, all contained in an archival folder with the manuscript owner’s entry on inside “R.H. ...
Prijs: € 850,00
€ 5,50
Meer info = Very interesting letter, in which Struycken enlucidates the essence of his art in relation to the ability to perceive and also on his ideas on the relation between colour and shape in his art, written in response to Rudi Fuchs' essay "Peter Struycken, recente schilderijen", referred to as published in De Gids, but also reproduced in this exhibition catalogue (provided in this lot): Peter Stuycken recente schilderijen. Galerie Swart Tentoonstelling januari / februari 1970 (Amsterdam, 1970, 4 pag., illustrations): "(...) Het is niet juist dat ik mij distancieer van onmeetbaarheden - juist zou zijn dat ik mij volledig distancieer van onervaarbaarheden. Wetmatigheid - of dat nu in de aspecten v.d. vorm of kleur gerealiseerd wordt is altijd onmeetbaar in de zin van rekenkundig of natuurkundig - al kun je er soms wel een gedeeltelijk gebruik van maken. (...) De ervaarbaarheid van de gebruikte wetmatigheden zijn voor mij de enige norm bij het beoordelen van het werkstuk. (...). In feite zijn al mijn beeldingen fragmenten van zich eindeloos voortzettende wetmatig geordende structuren. (...) Je analyse van het gebeuren van de kleur t.a.v. de vorm (...) vind ik voortreffelijk. Het is namelijk een merkwaardige eigenschap van de kleur dat zij zich op bepaalde momenten t.a.v. de begrenzing en opp. kan isoleren en deze volledig kan domineren. Het is - in de traditionele zin - een on-coloristies gebruik van kleur, de kleur wordt in feite als vorm gebruikt (...)". Peter Struycken is a Dutch visual artist and color expert. He studied at the Royal Academy of Art in The Hague. In 1964 he became a teacher at the Arnhem School of the Arts. Struycken makes non-figurative work with various art media, including paintings, drawings, woven work, spatial forms, film, video, digital media and design of indoor and outdoor spaces (often using computer-controlled light). One of his best-known works is a series of stamps from 1981, showing a dotted image of Queen Beatrix of The Netherlands. In 1969 he first used a computer to create a work of art. Since that time, the computer has been an essential part of his research into the visualization of structures. His work must be logical, unambiguous and verifiable to avoid inconsistencies. Using the computer, Struycken can give an underlying structure to his works of art. From that structure arises a multitude of shapes, colors and processes that, in all their diversity, nevertheless have the same underlying structure in common. Rudi Fuchs (b.1942) is a renowned art historian and curator and was amongst others director of the Stedelijk Van Abbemuseum Eindhoven (1975-1987), artistic director of Documenta 7 in Kassel, director of the Haags Gemeentemuseum (1987-1993) and Stedelijk Museum Amsterdam (1993-2003) and is currently art lecturer at the University of Amsterdam.
Boek bekijken

Fahrenheit 451 uit Leiden

zakelijk

Logo Fahrenheit 451

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.