Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel GW2boeken.


 

Scheerlinck, Karl - Jenever en likeur / affiches die blijven hangen

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Scheerlinck, Karl - Jenever en likeur / affiches die blijven hangen
Schrijver: Scheerlinck, Karl
Titel: Jenever en likeur / affiches die blijven hangen
ISBN: 9789492081704
Uitgever: Hannibal
Bijzonderheid: Nieuwstaat 2016, 320pp, Gebonden
Prijs: € 27,95
€ 6,95
Meer info Parels van grafisch ontwerp uit de wonderjaren van de reclamewereld

Exotische taferelen, blozende boertjes, verleidelijke dames of bekende koppen: alles was in de loop der jaren goed om jenever en likeur aan de man te brengen. Dat gebeurde met affiches in de meest uiteenlopende kleuren en formaten. Veel affiches zijn pareltjes van design en typografie, ontworpen door kunstenaars en illustratoren als René Magritte, Leo Marfurt, Henri Cassiers en Julian Key.

Dit kleurrijke, indrukwekkende naslagwerk toont niet minder dan 594 affiches, pancarten en voorontwerpen ter promotie van Belgische jenever en likeur, gemaakt door 114 grafici voor 154 stokerijen.

Dertig jaar al is kunsthistoricus Karl Scheerlinck (1962) gebeten door de studie van de reclamevormgeving. Na de vele tentoonstellingen en monografieën over culturele, toeristische, theater- en filmaffiches gaat zijn aandacht nu opnieuw naar een fascinerende subdiscipline van de commerciële publiciteit: die voor de Belgische jenevers en likeuren.

In de catalogue raisonné, geordend per provincie en per stokerij, geeft de auteur deskundig commentaar bij elk van de afgebeelde affiches. Daarnaast diept hij in toegankelijke essays de treffendste stijlen, invloeden en marketingstrategieën van 1870 tot 2000 uit.

Het boek bij de tentoonstelling DistillArt in het Jenevermuseum in Hasselt van 24 september 2016 tot 8 januari 2017. Met een uitgebreide mediacampagne.
Boek bekijken

GW2boeken uit Groningen

zakelijk

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.