Deze titel kan niet worden besteld.
Deze titel kan nu niet besteld worden. Probeer het later opnieuw

Allen, Frederick - Coca-Cola - Het verhaal - Hoe geniale market

Schrijver:
Titel: Coca-Cola - Het verhaal - Hoe geniale marketing en creatieve handelsgeest van Coca-Cola het bekendste produkt ter wereld
Taal: Nederlands
Uitgever: Forum 1995
Bijzonderheden: Zeer net gebonden bibliotheekboek,280 pag., ISBN 9022516474
Prijs: € 3,00 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
Samenvatting




Hoe geniale marketing en creatieve handelsgeest van Coca-Cola het bekendse produkt ter wereld maakten.

Coca-Cola is de essentie van de Amerikaanse droom. Een produkt dat Amerikaanser is dan Amerika zelf en een ongrijpbare emotionele lading heeft. De geschiedenis van deze frisdrank is alleen daarom al een van de meest fascinerende marketingverhalen van deze eeuw.

Coca-Cola, het verhaal leest als een thriller. Met onder meer de moeizame verovering van de Franse markt, de briljante blunder van de New Coke en de recente invasie in Oost-Europa.
Naast geniale strategieën kenmerken ook meedogenloze concurrentie en veelbesproken controverses dit boek. Niet in de laatste plaats dankzij Robert W. Woodruff, de eigenzinnige topman die het bedrijf vele tientallen jaren heeft geleid.

Coca-Cola, het verhaal is een meeslepende biografie van een van de invloedrijkste produkten uit het twintigste-eeuwse Amerika
Recensie(s)

Een vlot geschreven en goed vertaald boek over de opkomst, strijd en overwinning van het bekende drankenmerk Coca-Cola. Het gevecht om de Europese, vooral de Franse markt, de strijd tegen Pepsi-Cola - en overige concurrenten - en de miskleun met de zogenaamde New Coke worden helder en met veel verve uitgemeten. Anders dan het lees- en kijkboek van Biedermann ('Coca-Cola', 1988*) is het schaars geillustreerd (met zwartwitfoto's) en minder populair samengesteld, maar toch zeer leesbaar. Vooral de figuur van topman Woodruff komt goed uit de verf. In hoeverre het boek steunt op archiefonderzoek en vergelijkend bronnenonderzoek valt niet na te gaan. In ieder geval zullen velen zich met het boek amuseren.

Redactie
Verder lezen

Ankerboek uit Uithuizermeeden

particulier
DE REKENING WIL NOG WEL EENS IN DE SPAM BELANDEN DUS ALS u BINNEN 3 DAGEN NIETS HOORT KIJK DAAR DAN EVEN
Ankerboek is een Algemeen antiquariaat.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Allen, Frederick - Coca-Cola - Het verhaal - Hoe geniale marketing en creatieve handelsgeest van Coca-Cola het bekendste produkt ter wereld