Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin /

Schrijver:
Titel: Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France
ISBN: 9780801866517
Taal: Engels
Uitgever: Johns Hopkins University Press
Bijzonderheden: 2001, 376 pagina's, 15,5 x 23,5 cm, hardcover met stofomslag NIEUW
Prijs: € 29,50 (Excl. verzendkosten)
Meer info:
One of the world's largest tire makers and an international corporation with interests in countries around the world, Michelin is also a uniquely French company, one that throughout its history has closely identified itself with the country's people and culture. In the process, it has helped shape the self-image of twentieth-century France.

In Marketing Michelin, Stephen Harp provides a provocative history of the company and its innovative advertising campaigns between 1898, when Bibendum―the company's iconic "Michelin Man"―was first introduced, to 1940, when France fell to the Nazis and the company's top executive, Edouard Michelin, died. Both events indelibly changed the company and the national context in which it operated.

Harp uses the familiar figure of Bibendum and the promotional campaigns designed around him to analyze the cultural assumptions of belle-epoque France, including representations of gender, race, and class. He also considers Michelin's efforts to promote automobile tourism in France and Europe through its famous Red Guide (first introduced in 1900), noting that, in the aftermath of World War I, the company sold tour guides to the battlefields of the Western Front and favorably positioned France's participation in the war as purely defensive and unavoidable.

Throughout this period, the company successfully identified the name of Michelin with many aspects of French society, from cuisine and local culture to nationalism and colonialism. Michelin also introduced Fordism and Taylorism to France, and Harp offers a nuanced understanding of how the firm effected Americanization and modernization despite the protests of the French public.

Through its marketing efforts, Harp concludes, Michelin exerted a profound impact on France's cultural identity in the twentieth century. His ambitious study offers a fresh perspective on both French social history in these years and the relationship between corporate culture and popular culture in the twentieth century.
Verder lezen

Flying Dutchman uit Hoofddorp

particulier

Logo Flying Dutchman

De door ons aangeboden (kunst)boeken zijn in prima (nieuw)staat en worden altijd goed verpakt verstuurd.
Ofwel: zoals het boek in onze boekenkast staat, zo komt het na verzending ook in uw boekenkast te staan!

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.

Afbeeldingen (Klik om te vergroten)

Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France Harp, Stephen L. (Department of History) - Marketing Michelin / Advertising and Cultural Identity in Twentieth-Century France

Voer uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij Flying Dutchman

Stuur mij de Boekwinkeltjes nieuwsbrief
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.

Straat:
Nummer:

De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...
 
  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
  • U handelt deze order direct af met Flying Dutchman
    Deze verkoper is een particulier, dit heeft invloed op welke rechten voor u als koper ontbreken. Zo heeft u geen herroepingsrecht of conformiteitsrecht. Verder lezen.
  • Na uw bestelling ontvangen u en Flying Dutchman een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van Flying Dutchman vermeld
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
  • Flying Dutchman kan betaling vooraf vragen
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Onthoud mijn gegevens

Veilig, snel en eenvoudig bestellingen plaatsen?

Registreer u vrijblijvend als koper!

Veiligheidscode

Uitleg over de veiligheidscode en instellingen

Wijzig veiligheidscode-instellingen

Besteld, hoe nu verder?

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wordt er een bevestiging per e-mail verzonden naar u en de verkoper.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.