Smit, Nienke - Get it together. Exploring the dynamics of teach
Schrijver: | Smit, Nienke |
---|---|
Titel: | Get it together. Exploring the dynamics of teacher-student interaction in English as a foreign language lessons. |
Taal: | Engels |
Uitgever: | Rijksuniversiteit Groningen |
Bijzonderheden: | Paperback, 2021, 251 blz. Engelstalig. |
Prijs: | € 15,00 (Excl. verzendkosten) |
Meer info: |
Proefschrift Rijksuniversiteit Groningen. Met samenvatting in het Nederlands.
Een belangrijke opbrengst van het vreemdetalenonderwijs is dat leerlingen in staat zijn om de taal te gebruiken in diverse culturele, educatieve of professionele contexten. Docenten doen veel verschillende dingen om hun leerlingen op veel verschillende manieren te ondersteunen, maar leerlingen laten deelnemen aan rijke talige interactie is voor talendocenten een van de meest gebruikte didactische middelen. Dit kan echter een behoorlijke uitdaging zijn voor docenten die lesgeven aan adolescenten. Tot dusver is empirisch onderzoek met een ecologisch valide beschrijving van deze interactieve processen tussen docenten Engels en hun leerlingen schaars. Dit proefschrift richt daarom de aandacht op interactieprocessen tussen docenten Engels en hun leerlingen in communicatieve talenlessen in het Nederlandse onderwijs. Meer in het bijzonder op hoe de interactie in de taalles zou kunnen leiden tot het co-construeren van betekenis. De eerste doelstelling van dit onderzoek was om een bijdrage te leveren aan methodes voor lesobservatie die passen bij een visie op ontwikkeling die verankerd is in de theorie van complexe dynamische systemen. Deze theorie richt zich op de kenmerken van veranderingsprocessen en is daarom bij uitstek geschikt voor het analyseren van interactie in de klas. De tweede doelstelling is empirisch van aard en is om in kaart te brengen hoe het co-construeren van betekenis in een vreemde taal van moment tot moment tot stand komt. De derde (meer praktische) doelstelling van dit proefschrift richt zich op hoe uitkomsten van onderzoek naar het taalleerproces gedeeld kunnen worden met docenten en hoe docenten deze uitkomsten interpreteren. The English language plays a major role in Dutch society. It is therefore of crucial importance that students in secondary education develop their communicative competence in this language. Interaction fosters language development, which stresses the need for language learners to practice the skill of shared meaning-making through social interaction. Nienke Smit analyzed teacher-student interaction in English as a foreign language lessons. She developed two new instruments, one for observing teaching strategies for scaffolding reading comprehension and one for question and answer patterns. Results revealed that teachers are most active during the lesson. On average, they ask one question every minute. Students usually respond with very short answers. Long student responses were scarce. Teachers asked very few open questions and these questions often did not lead to longer student answers. This observational study provides insight in the way these classroom interaction patterns emerge. In order to find out whether teachers recognized the results from their own teaching practice, teachers who had not participated in the observational study participated in a validation study. A large majority of the respondents recognized the dominant pattern of closed questions and short answers. They attributed the limited student responses to emotional factors, such as boredom, embarrassment and anxiety. This research showcases how classroom observation might be used to identify the room for growth. In order to facilitate meaningful interaction it is recommended to focus on the learning process in which both the teacher and the students may share the responsibility to get it together. |
Bij aankoop van 3 tot 5 boeken 10 % korting. Vanaf 6 boeken 20 % korting.
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.
Het huisnummer is ook opgegeven in het straat veld. Gelieve controleren of de velden straat en huisnummer correct zijn opgegeven.
Straat:
Nummer:
- Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld
- U handelt deze order direct af met BoekenWO2
Deze verkoper is een particulier, dit heeft invloed op welke rechten voor u als koper ontbreken. Zo heeft u geen herroepingsrecht of conformiteitsrecht. Verder lezen. - Na uw bestelling ontvangen u en BoekenWO2 een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van BoekenWO2 vermeld
- De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen
- BoekenWO2 kan betaling vooraf vragen
- Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.
Onthoud mijn gegevens
Registreer u vrijblijvend als koper!
Besteld, hoe nu verder?
De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen. Afhankelijk van uw locatie heeft u in de meeste gevallen binnen 2 dagen uw bestelling in huis.