Stel een vraag

Met het formulier hier onder kunt u contact op nemen met boekwinkel mind@work.


 

Swinkels, Jan; Van Everdingen Jannes; Meulenberg, Frans (redactie) - Beeldstormen. De haat-liefde relatie tussen gezondheidszorg en media

De vraag gaat over de volgende titel:

Afbeelding: Swinkels, Jan; Van Everdingen Jannes;  Meulenberg, Frans  (redactie) - Beeldstormen. De haat-liefde relatie tussen gezondheidszorg en media
Schrijver: Swinkels, Jan; Van Everdingen Jannes; Meulenberg, Frans (redactie)
Titel: Beeldstormen. De haat-liefde relatie tussen gezondheidszorg en media
ISBN: 9789073459403
Uitgever: ZonMw
Bijzonderheid: 95 pp, harde kaft, zo goed als nieuw
Prijs: € 7,50
€ 4,50
Meer info Achterkanttekst:

Via internet, websites, mail, sms, blog, chats, digitale fora, sociale netwerken en Twitter komt en stroom van informatie, boodschappen en beelden tot ons. Een stroom die met het jaar aanzwelt. Veel informatie is echter oncontroleerbaar en, erger nog, mensen vallen elkaar lastig of maken elkaar zwart - vaak anoniem- waartegen men zich moeilijk kan verweren.

Er zijn nog meer bedenkelijke trends. De inhoud en onderbouwing van nieuws en discussies verandert van zorgvuldige weging en argumentatie naar individuele meningsvorming en manipulatie, van keurig en genuanceerd naar ophitsend en grof. Met grote consequenties voor de beeldvorming. Dit alles treft ook de wetenschap en de gezondheidszorg.

Beeld stormen bevat een eerste verkenning rond beeldvorming en de onderliggende mechanismen. Het wil een aanzet zijn voor verdere discussie over zaken als: hoe zetten we de moderne media op positieve wijze in? Hoe kunnen zorgprofessionals en wetenschappers zich wapenen tegen negatieve beeldvorming? Moeten zij zwijgen of juist achter hun mondkap vandaan komen?


Berichtgeving in de media, beeldvorming en daaraan verbonden meningsvorming hebben in de gezondheidszorg een sterke relatie. Bij publiekscampagnes wordt vooral positieve beeldvorming gecreëerd. De impact van publiekscampagnes is niet altijd eenduidig. Wat bepaalt het succes of falen hiervan? Negatieve beeldvorming kan instituten en mensen breken. De instituten wapenen zich hiertegen door het aanstellen van persvoorlichters die de media bespelen. Is het niet beter de professionals zelf te wapenen, door hen meer bewust te maken van de onderliggende beïnvloedingsmechanismen en hen boodschappen uit laten te zenden die zo veel mogelijk overeenkomen met de ‘waarheid’?
Boek bekijken

mind@work uit Den Haag

particulier

Logo mind@work

Omdat mijn boekenkast overvol begint te raken, moet ik helaas afscheid nemen van een aantal boeken. Vooral op het gebied van faciliteren, verandermanagement, management, visie, leiderschap en (politieke) besluitvorming. En natuurlijk veel verwijzingen naar viervoudige modellen.

De verkoper zal binnen 3 werkdagen contact met u opnemen om de koop verder af te handelen.